Nov 22, 2012

Gaza - Untuk Umat Muhammad



Allamdulillah syukur kpd Allah swt, dgn limpah kurnianya kita masih lagi bernafas, menghirup dan menghembus udara segar, boleh makan dekat McD, ratah ayam sampai lumat dekat KFC,minum dekat Starbuck, tunggang Coca-Cola, hirup Coffee bean, pakai jeans levis yg terbaik pernah dihasilkan wlupun kebelakangan ni levis dah semakin merapu.

Tuan2 dan puan2, encik2 cik2, yg bawa lori bawa teksi. Kejayaan manusia adalah dlm agama Allah, sejauh mana taat Allah ikut cara baginda Nabi saw itulah kejayaan kita.

Sahabat r.a dahulu tidak pernah membenci org kafir sebaliknya mereka benci cara hidup org kafir. Hari ini kita benci org kafir, boikot produk kafir, boikot makanan, boikot pakaian mereka tapi dlm masa yg sama sebenarnya kita sayang sangat dgn gaya hidup mereka. Keseluruhan hidup kita skrg telah dijajah tetapi kita tidak sedar. Kita hanya sedar perkara yg kecil seperti boikot makanan,pakaian dan sebagainya.

Sebab apakah kejadian di Gaza terjadi adalah disebabkan kealpaan kita semua yg mana telah meninggalkan sunah Nabi SAW. Kita akan rasa ketinggalan, rasa kotor, tidak bersih tidak sesuai dgn suasana skrg. Itulah kata ulama masa kini yg misainya tebal janggut seurat pun takdo. Walau secanggih mana pun dunia agama tetap tak berubah, itulah agama yg dianuti, dibawa dan ditunjukkan pada Sahabat r.a. Rom dan Parsi di bawah tapak kaki mereka. Usaha korban mereka bawa manusia kpd agama Allah dgn yakin, fikir yg betul tanpa ragu2. Dgn berkat korban sahabat hari ini kita semua dpt agama, lahir sebagai islam.

Yahudi berkata, "kami tidak gentar dgn senjata canggih umat islam,tapi kami sangat gentar bila seluruh umat islam berpakaian seperti Muhammad , mereka bergerak seluruh alam, ajak dan bawa manusia kpd tuhan mereka, menghidupkan amalan Nabi mereka (Muhammad)". Mereka (kafir) sedar akan hakikat ini. Adakah kita sedar? Ya kita hanya sedar, alah.. ni semua ketinggalan zaman dah tak sesuai lagi zaman skrg. Tengok dan lihatlah bagaimana mereka jajah minda kita dan kemudian barulah guna cara kekerasan. Allahuakbar!

Ayuh bangun, buat usaha agama seperti Nabi saw tunjuk pada para Sahabat hidupkan amalan agama sekeliling kita dgn fikir, yakin yg betul kpd pencipta kita. Insyaallah yahudi laknatullah akan hancur, semua kebatilan akan hancur bila semua org islam bersatu dgn cara Nabi saw. Tidak ada cara lain lagi dah utk kita umat akhir zaman ni, tiada lagi Nabi yg akan dihantar. Jadi kita sebagai umat Muhammad yg patut ambil tanggungjawab ni sebab masa kita lahir kat dunia ni kita dah janji kpd Pencipta kita. Bila suasana agama berjalan dgn sempurna, masjid dan surau dpt dihidupkan setiap waktu solat penuh seperti solat jumaat InsyaAllah bantuan Allah akan datang, tiada makhluk dlm dunia yg dpt melawannya..


.

13 comments:

  1. Nice one. Aku suka entri ko yg ni. Antara entri yg tak bape nak masuk air. Sbnrnya tutup kedap, mmg tak masuk air.

    Cayalah beb!

    ReplyDelete
  2. sebakkk...

    masjid di seluruh wilayah diminta membacakan khutbah kahs isu palestin semasa solat jumaat hari ini

    ReplyDelete
  3. tiap kali gua tengok berita pasal GAZA,tiap kali tu gua menitiskan air mata

    syukur kita tinggal dekat Mesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku syukur gak...tp bila kenang team mlaysia rasa rugi plak...

      Delete
  4. err.. aku harap aku tak silap masuk blog malam nih.. hihihi..

    lontaran komentar yg baik.. tahniah..[ikhlas]

    ReplyDelete
  5. kau tahu? ada satu buku aku baca tntg Nabi saw. dalam buku tu kata, bangsa arab adalah bangsa yg paling sukar di lentur, dan nyata hikmah nabi saw dilahirkan sebagai bangsa arab; hebatnya baginda, memujuk dan menyebarkn ISLAM dgn penuh kasih sayang.

    Yahudi? terang jelas dlm qalamullah(kitab allah swt)...

    PS: semlm aku tgk gmbr budak kecil duduk atas kepala ibunya yg telah pergi... 'mcmana aku nk cakap... DIA ATUR, DIA SUSUN, DAN KITA BERSERAH, DOA MOHON DIKASIHANI UNTUK MEREKA DI SANA'

    ReplyDelete
  6. salam gaza untuk gua dan lu serta untuk semua

    ReplyDelete