Oct 17, 2011

Sebelum & Selepas

Makan
Sebelum makan baca doa makan
Selepas makan baca doa lepas makan

Berak
Sebelum masuk jamban baca doa masuk jamban dan tutupi kepala
Selepas keluar baca doa keluar jamban
*Berak jangan lupa basuh plak...

Tidorq
Sebelum tido baca doa tido
Selepas bangun baca doa bangun tido

3 perkara seharian berserta 6 doa. Amalan yg cukup mudah utk diamalkan...

Jadi soleh plak dah gua ni.....macam2 aihhhh...blog gua dalah blog yg tidak bertema. Ikut dan...

.

12 comments:

  1. takpe.

    dapat pahala.

    :D

    yang senang tu yang payah nak buat. Liat

    ReplyDelete
  2. diri kitakan, kena ikut apa yang kita selesa. barulah orang kata ada identiti sendiri.

    ReplyDelete
  3. ell,
    dah lu kata gitu ok lah...

    cik ina,
    oh my mak menakan tq2....

    ReplyDelete
  4. yang mudah tu yg selalu susah....

    ReplyDelete
  5. sejuk perut mak kau kalau baca ni. hehe

    ReplyDelete
  6. hahhahhahha xpe weh asal aku baca tu aku leh manfaat hee

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum saudara...
    err..saya terlupa doa bangun tido..nanti saya hafal balik lah...

    [dah dua kali lu buat gua terharu..t kasih tazkirah ringkas ni...]

    ReplyDelete
  8. masuk toilet kaki kiri, keluar toilet kaki kanan.

    pgg cawan tgn kanan, suap sudu tgn kanan

    ReplyDelete
  9. kadang2 tu yang senang macam ni lah yang susah dan berat orang nak buat..
    ingat kucing ke tak basuh berak...apa lah lu...

    ReplyDelete
  10. wutwut ! lama aih aku tak mai sini :)
    kehkeh..sebelum & sesudah cm lagu Senario la plak..
    ape pon,,nasihat yg baeekkk laa weyh..
    dulu kecik2 blajaqq pastu amal..
    la ney bila da besaqq suma tinggai abeh :P

    ReplyDelete
  11. kita makan ikut sunnah Nabi, berhenti sebelum kenyang ..:D

    ReplyDelete
  12. dah tuka merah lu waqheh? dah lame tak jengah.

    ReplyDelete