Nov 9, 2011

Langkah elak berlaku banjir besar....



Hati-hati musim banjir...
Banjiroo banjirooo
Rumah kita naik air 00000...

22 comments:

  1. Kalau ban kaya lak, mcm ne cite eh?

    ReplyDelete
  2. mmg skrg musim hujan dan banjir.semua kene berwaspada ok

    ReplyDelete
  3. FARA,
    keh keh hampeh betoi aku serius ni fara oiii

    ReplyDelete
  4. Salam ziarah,

    bagus ni...salah satu cara macam mana nak elakkan dari berlakunya banjir..

    ReplyDelete
  5. kunang,
    ya betol...utara dijangka teruk banjir tahun ni. gua kerja dlm bidang ni tgh upgrading sungai..

    ros,
    harap2 sgt...

    ReplyDelete
  6. ouh,

    itu lg fevret bile dtg musim banjir.,,

    banjir oo..banjir oo,,

    haha~!

    ReplyDelete
  7. banjir tmpt TH bmakna tau sbb leh eratkn silaturahim.keh keh keh keh



    TH pn suka.berpesta air dgn bebudak kg

    ReplyDelete
  8. umah aku selalu je banjir kilat...
    setahun 3 4 kali...
    boring..

    ReplyDelete
  9. so, ko nak suh org kampung buat ban ke ni?

    ReplyDelete
  10. risauuunya..nak banjir skrg neh..

    ohh rumahku..ehheh

    ReplyDelete
  11. suka lagu itu : banjir o0oo banjir o0oo ~~
    banjir wo0oii !! haha

    naseb bek laa umah den ateh bukit..
    x dayo do banjir nak naik :P

    ReplyDelete
  12. mutiara,
    gua hargai mutiara lu.....

    TH,
    sbb dapat tido balai raya ramai2 ek?

    eita,
    kena banjir kilat kerap xpe rumah lu kan selalu khinzie main belakang rumah kah kah

    ReplyDelete
  13. delarocha,
    keh3..

    ila,
    rumah lu bakal kena banjir ker?

    aween,
    atas bukit pun belum lg terjamin...lu kena buat bahtera...

    ReplyDelete
  14. tido kt balai ry tu xpenah lg la.tp dpt naik rakit reramai tu bese.whoaaa...best2

    ReplyDelete
  15. kat tanjung karang, pembinaan ban macam ini banyak untuk alirkan air sawah.

    macam2 ban. paling glemer Ban Canal, tempat orang mancing.

    ReplyDelete
  16. awat bila aku buka blog hang, ada malware apa menda ntah.takut lak aku nak buka.

    ReplyDelete
  17. malware kejadah pa plak? hahh parahhhh...

    ReplyDelete
  18. Kakak belum pernah mengalami banjir. Takut juga sebab tak ada pengalaman langsung

    ReplyDelete
  19. sedih sgt pada mangsa banjir..byk rugi wooo..

    ReplyDelete
  20. bertabah ye waqheh, ko banjir ye. seronok gak banjir boleh main air.keselamatan kena diutamakan.

    ReplyDelete
  21. kalau ban pecah? macam tasik pedu pada tahun lepas yang berlakunya banjir besar sekitar kedah dan perlis, pihak berkuasa terpaksa melepaskan air yang banyak untuk mengelakkan empangan pedu pecah. air yang dilepaskan tu je pon dah buat kedah banjir teruk. kalau pecah?

    ReplyDelete
  22. kalo pecah 1 kedah termasuk pulau pinang akan banjir....

    ReplyDelete