Nov 2, 2011

November rain..

Cold cold hot...kopi panas gua teguk senafas jer. kegeringan gua semakin ansur menampakkan pozetif mengatasi negatif yg kian lama menakluk teluk jiwa gua yg dipenuhi semak samun berulamkan lalang dan serai wangi. Hrmm..Sudah lama gua menjadi lilin.

Dengan wajah yg gembira tapi senyuman tawar yg tidak menampakkan gusi buat org yg paling hampir dgn gua dapat rasakan akan kesedihan yg gua cuba sembunyikan biz yg gua bela dari besar tapak tangan kini dah sebesar tapak kaki terpaksa gua lelong atas sebab2 yg tak dapat gua ceghiter kat sini.

Biz gua terpaksa gua korbankan bagi menerangi diri gua yg semakin hari semakin kelam. Mendung tak semestinya hujan jarang berlaku jika nak dibandingkan dengan panas tak mungkin sampai ke petang.. Biasanya dalam bisnes panas kerap kali berlaku hujan ditengahari. Penat berjalan di tengah kota, sambil dongak ke langit lalu senyum kepada awan, langit terpinga kaku membeku. Jean lusuh gua semakin hitam berdaki pada bahagian poket depan. Kalo gua seorang perokok sah sah gua akan nyalakan sebatang Marlboro.

It's hard to hold a candle in the cold November rain. We've been through this such a long, long time just trying to kill the pain. So nevermind the darkness, we still can find a way...

Gua pening lalat beb. Gua ke hulu gua ke hilir hati gua tak tenteram. gua cuba cari kawan utk lepak. Gua cari Jenggo tak jumpa. gua sms Jatt tapi tak berbalas. Last gua terus ke rumah Jatt. Dari jauh gua nampak motor cikgu Iskandar dah ada. Motor Yus pun ada. Alhamdulillah ada gang teman gua sembang. Dalam keadaan begini gua tidak layak utk berseorangan. Bahaya! Dalam jiwa yg bercelaru, kuncalana berjingga, masa mana gua terangsang pun gua mungkin tak sedar. Seriyes!!

Zaman kejatuhan gua telahpun bermula. Rapatkan saf semangat jangan goyah. Moga dihadapan langkah gua nanti ada sinar pengharapan utk gua bangun semula dan mengecapi apa yg gua tak sempat kecapi....


*Restoran ini banyak meninggalkan kenangan suka dan duka gua. Tempat gua bagi peluang pada mereka2 utk mencari sesuap nasi sedangkan gua banyak makan kuah dari makan isi. Tanggal 1 November 2011 Warisan telah akhiri operasinya. Selepas raya haji owner baru akan ambil alih. Segala persetejuan pertukaran hakmilik telah dipersetujui kedua belah pihak. Good bye..may Allah bless you & me..

.



20 comments:

  1. kat sidebar blog Gua ade email Gua, roger email Gua situ, mana la bleh tukar no tepon..

    sabar beb...

    minum kopi ngan Gua jom

    ReplyDelete
  2. sabar.

    itu sahaja aku mampu ckp.

    Kejap, lu ada cafe sblum ni xgtau.Kalau tak, minum ayaq free dh aku nih .

    ReplyDelete
  3. pasang surut hidup.semoga selamat hendaknya.mai lepak jln ipoh.aku payung roti canani.hehe

    ReplyDelete
  4. sabar ye nok...ada hikmah di sebalik semua kejadian yg berlaku...percayalah...

    ReplyDelete
  5. hai.

    pengalaman ni akan jadikan kau lagi tough.
    akan bagi kau pengalaman yg akan buat kau lagi pandai.
    sekejap je ni. ni bukan pengakhiran dunia.
    kau cuma perlukan masa. duit dan semua yg hilang ni boleh dapat balik.
    tak kisah la berapa banyak yang hilang..yang penting berapa lama kau boleh bangun balik. Dan jangan belama-lama sangat kat fasa sedih & roh tak tenteram. Tak kan bawak kau ke mana2 pun.
    aku nak cakap 'sabar' or.. 'ini ada hikmahnya' tapi.. klise kan? kah kah kah! tapi itu pun bendanya yang kau kene buat dan percaya.

    aku pon dah macam dokte fadhilah kamsah ni kenape?

    ReplyDelete
  6. Chill lah kawan...

    Tak semua di tangan kita akan kekal selamanya.
    Simpan kenangan elok-elok. Pengalaman itukan guru paling bagus dalam hidup. Rezeki itu ada di mana-mana. Malah, sampah tepi jalan pun boleh bagi kita duit makan.

    Be cool. Nanti susah aku nak sakat kau lain hari. Err...???

    (Wah, aku rasa aku nie mcm ruangan Di Celah-Celah Kehidupan lah wehh!)

    ReplyDelete
  7. bro,high five!

    tu cara gua chill kan member2..


    best tak?

    ReplyDelete
  8. lu pesal x col gua ajak lepak..mane tau gua boleh payung lu ice2 baby....keh..keh..keh...
    kan gua dah cakap..nk cari gua col 999....
    keh...keh..khe...
    gerenti......gua kasi kt lu cahaya Warisan HKL...keh..keh..keh..

    ReplyDelete
  9. hmm..rezeki Allah ada di mana2.percayalah.
    berat mata memandang berat lagi bahu memikul.
    yg lebih baik menunggu tu...

    ReplyDelete
  10. ^^ sabar weh,Allah timpakan ujian pada hambaNYA kerana kasih akan hambanya.hari ni kau terpaksa tutup kedai ni,tp insyaAllah suatu hari kau akan dapat y terbaik dari ni hehe

    ReplyDelete
  11. dunia pernigaan mcm nih la...xtontu...ado jatuh bangun nyer...yg pasti kito belajar dari kesilapan..insyallah berjayo di kemudian hari...amin...

    ReplyDelete
  12. jatuh sekali tak bermakna jatuh untuk selama2 nya.....
    tu pengalaman....

    ReplyDelete
  13. insyallah ada rezeki baru... percayalah...

    p/s: sabar ok... manalah tahu... dengan pengalaman warisan tu... awak dpt maju masa depan.... betul tak?

    ReplyDelete
  14. waqheh, sabar.
    ada sejuta hikmah terbentang nanti

    ReplyDelete
  15. Ya Allah, banyak betul hal terjadi yer..dah lama gue x menjengah ke sini... Sabar yer Waqheh. Gue percaya, Allah akan menjanjikan suatu rezeki yang tak terduga untuk kamu nanti....

    Semoga kamu tabah menghadapi segala dugaanNya

    ReplyDelete
  16. sabar tau




    anda telah ditag oleh TH
    http://melangkahkesana.blogspot.com/2011/11/aku-ditag-dan-terpaksa-mengetag.html

    ReplyDelete
  17. Mmg bukan mudah untuk menerima hakikat sebenarnya...kuatkan semangat dan berserah sahaja.Qada dan Qadar ini hanya dia yang maha tahu...


    ada ketika dibawah ada ketika dia atas ...syukur sahaja walaupun pahit.

    ReplyDelete
  18. SEMOGA NGAN PENGALAMAN NI BUAT KO LEBIH JADI DEWASA DAN MATANG DALAM MERENCANA MASA DEPAN. INSYAALLAH , KO AKAN BERJAYA JIKA SEGALA YANG KO KORBANKAN DEMI NAK MEMBAHAGIAKAN KELUARGA.SEMOGA ALLAH SWT MEMPERMUDAHKAN SEGALANYA YE.

    ReplyDelete
  19. kepada semua di atas..sejuta terima kasih gua ucapkan....

    ReplyDelete
  20. tahniah...errr, kerana telah berjaya keluar dari kemelut yang membelenggu dirimu ittewwwwwwwww.

    ReplyDelete