Jan 10, 2012

When Sammy told Vellu


1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”

4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. Ketika krisis air:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”)

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"

Anugerah insan paling kelakar di dunia dimenangi oleh Samy Vellu. Kami berharap segala yang terbaik untuk anda.


Gua petik petikan ni dari FB mamat mana tatau lupa dah...

.

19 comments:

  1. hahaha..yg num 8 tu gua pn hmpir xpasan

    ReplyDelete
  2. Kes jalan tanah runtuh " tuhan alah marah..mentri pun tak boley lawan.."

    ReplyDelete
  3. Hahahaha! Petang2 mcm nie kobt lawak eh? Lawak siot!

    Komen pembaris - super lawak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembaris kadang dia sangat lawak kalah sami velu

      Delete
  4. 10- Harus Datin Paduka Rafidah Aziz merah padam muka~ keh2

    ReplyDelete
  5. dia tiada aku terasa rindu ...kalau tidak bercakap sesaja..haha

    ReplyDelete
  6. yang no 9 tu memang tak leh blahh

    ReplyDelete
  7. hahahahahahahahah....
    (ini je yang mampu aku buat)

    ReplyDelete
  8. samy vellu patot amik kursus bahasa dan linguistik

    ReplyDelete
  9. saya worang pon mau kutawa tengok ini worang. kehkehkeh.

    ReplyDelete
  10. saya semacam terfikir sendiri apakah mandrem yang digunakannyeeer hingga masih kekal disini hahahah

    http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/www-14-wednesday-wild-cute-guest.html

    ReplyDelete
  11. HAHA, funny siot! dare, dade, aku stuju! dia paling lawak.

    ReplyDelete
  12. Kah3.. Aku bleh bayangkan gaya sammy vellu bercakap siap geleng2 kepala.. Hahaha

    ReplyDelete
  13. aku dah banyak, merata2 post ni, tapi still kelakar buat aku terbahak2 ahahaha terbaik!

    ReplyDelete