Dec 8, 2011

Selagi ada bulan dan bintang

Pulau Pinang negerinya baru

Kapten Light menjadi Raja

Bila terkenang zaman dahulu

Duduk mengalir air mata



Melaka dulu gahnya melayu

Pahlawan terbilang mashur tak terkata

1511 bermulanya titik penentu

Runtuhnya Andalusia berkecailah Melaka




Selagi ada bulan dan bintang...


.

24 comments:

  1. Dulu, depan mata mereka membinasa. Sekarang, bawah sedar mereka menghancurkan kita. Kita? Buta.

    ReplyDelete
  2. fara,
    kita buta dari dulu lagi...kalo gua masa dulu mungkin tak jadi gini fara...cewahhh

    ReplyDelete
  3. kita terlalu bagi muka dengan mereka...

    ReplyDelete
  4. gua tau kalo ade bulan..
    compom tiap taun gua boleh sambut raya lagi...
    keh...keh..keh....

    ReplyDelete
  5. sultan dedulu suka buat perjanjian guna ayat 'selagi ada bulan dan bintang'...bengong ahh !hihihi..

    ReplyDelete
  6. musim ujan den tak nampak bulan ngan bintang lamooo dahhh heheeh

    ReplyDelete
  7. saksi bulan bintang dah takleh pakai dah...

    ReplyDelete
  8. hhuhuhu.. menarik.. boleh gnti a samad said.. huhu

    jom baca kejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

    ReplyDelete
  9. selagi ada bulan bintang.selagi tue membanting tulang.selagi belum mati, kerja kerja kerja.hehe

    ReplyDelete
  10. tengah kira bintang malam karang bro

    ReplyDelete
  11. selagi berpusingnya bumi..
    selagi terbitnya mentari..
    selagi org melayu makan nasi..
    selagi selagi dan selagi lagi.
    *ntah apa guwa mengarut pun x tau*

    ReplyDelete
  12. bila terpandang bulan penuh, terus imagine ada nenek sihir naek penyapu terbang lalu depan bulan. terlihat lah bayang2 si nenek sihir itu. kekeke :P

    *oh abg waqheh ! *sebab ko kan nk tiru hanaahmad panggil aku sis :)

    ReplyDelete
  13. Perghhh ko ni ada bakat terendam rupanya !! Kagummm nih ngeee :p

    ReplyDelete
  14. selagi ada bulan dan bintang, selagi tu den akan datang hahahahah


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/interconnected-friday.html

    ReplyDelete
  15. bulan dan bintang memang sentiasa ada untuk kita-kita di sini.

    ReplyDelete
  16. Pembunuh Tanpa Bayang :

    jika ada...jika tidak ada?

    ReplyDelete
  17. orang kata kat melaka banyak harta karun..

    ReplyDelete
  18. ade prof cakap Gua ni mcm anak mami

    ReplyDelete
  19. oh.gua anak kelahiran penang. *tiba2*

    HHAHA

    ReplyDelete
  20. Bukan setakat bulan, gerhana bulan pun ada kalau lu nak..malam ni.

    Bulan, bintang, gerhana semua ada..yang penting, jiwa lu..ada tak?

    ReplyDelete
  21. bulan dan bintang selalu ada bila sampai masanya.... tiada luak tiada injak....

    ps: duduk tngk bulan beberapa minggu lepas... dari zulhijjah sampai muharam... sungguh cantik....

    ReplyDelete